![]() |
nazism rules |
Camarades! Ciutadans! Germans i Germanes! Homes del nostre Exèrcit i nostra Marina! Em dirigeixo a vosaltres, els meus amics!
Com ja sabeu seguim sota l'opressió dels nazis. El malvat Hitler, que sobreviu gràcies a les perverses tecnologies de recuperació cel.lular de l'escafandre del judici final, continua asfixiant la resistència dels homes i dones lliures que defensem la democràcia. Soc en John Connor i us animo a que des de les vostres poblacions seguiu sabotejant als nazis. Vosaltres joves partisans sou l'única esperança que ens queda per acabar amb el totalitarisme en el nostre temps.
Per a tan alt designi no pot haver-hi un altre final, excepte la victòria.
![]() |
General Charles de Gaulle, 30th October 1941 |
El text que acabeu de llegir serà l'àudio penjat en SoundCloud que introduirà els alumnes a la unitat gamificada. A continuació desenvolupo la proposta d'aquesta unitat didàctica triada per al projecte:
- Títol: What if? Nazis won WW 2 and...Hitler alive!
- On i què? IES de Viladecavalls, Viladecavalls. Filosofia de 1er de batxillerat, unitat didàctica:"democràcia i ciutadania" del tercer trimestre.
- Alumnat: Un grup de 26 alumnes. La major part dels alumnes són jugadors de videojocs i mòbils, i molt actius a les diferents xarxes socials digitals.
- Objectius: Conèixer les teories de la justícia a través de la història. Conèixer els drets humans. Comprendre l'evolució dels models democràtics. Comprendre la gènesi dels totalitarismes. Conèixer els reptes actuals de la democràcia.
- Narrativa: El món pateix l'opressió dels nazis, que van sortir vencedors de la Segona Guerra Mundial. Hitler és el malvat emperador del III Reich d'aquesta distopia en què només la resistència, sabotejant l'exercit nazi, podrà, amb el valor dels seus partisans i partisanes, fer que torni la democràcia, la justícia, les llibertats i els drets humans.
- Dinàmiques: Treball cooperatiu dins del grup i entre els grups. Els alumnes formen grups de treball/resistència i a dins poden especialitzar-se amb el rol de partisans d'una classe: explorador, intèrpret, etc; aquestes classes permetran al grup resoldre missions concretes que demanin un perfil específic. La puntuació obtinguda per resoldre la missió és la mateixa per a tots els membres del grup. Guanyen aquells grups que fan més missions de sabotatge amb èxit o satisfactòriament. També de manera individual es poden guanyar medalles o insígnies.
- Mecàniques: Totes les activitats (missions) proposades sumen punts. No hi ha un únic guanyador, tots els grups guanyen perquè les missions exitoses ajuden a que arribi el final del nazisme. Les missions són reptes en forma de comentaris de textos filosòfics, debats, enregistraments d'audios, murals de propaganda, curtmetratges, etc. Les medalles són recompenses a partisans particulars que han acceptat missions especialment arriscades, per tant voluntàries. Una quantitat específica de medalles faciliten recuperar trimestres passats o poder veure alguna pregunta de l'examen. Els grups treballaran amb un dossier fet per el cap de la resistència, John Connor; examen, kahoot, el bloc "Panta rei res desapareix", material d'audio i visual, internet, TICS, etc.
- Atzar: De forma aleatòria hi haurà successos que forçaran missions cronometrades que obligaran a col·laborar als grups entre ells, per exemple, un dia entrarà un agent de la Gestapo i agafarà un partisà de cada grup i se'ls emportarà a la sala de guàrdia per torturar-los amb un examen sorpresa de lògica de primer ordre. Els grups hauran de resoldre uns enigmes que ha deixat la Gestapo (descobrir l'autoria d'uns textos filosòfics). Si ho aconsegueixen podran endur-se tots els partisans a l'aula, però només pot ser unànim: o tots o cap. Aquest tipus de missions cronometrades si resulten fallides restaran punts.
- Avaluació: Examen, proves o altres activitats. Els resultats es penjaran al bloc "Panta rei res desapareix". La puntuació és compartida per tots els partisans del mateix grup. Aquells alumnes que hagin obtingut medalles per actes heroics tindran un plus de puntuació. Els punts es traduiran en notes numèriques que al final de la unitat obtindran els alumnes/partisans. La nostra unitat gamificada serà avaluada per els alumnes al final amb un qüestionari.
A continuació podeu veure un Canvas de la unitat gamificada:
No hay comentarios:
Publicar un comentario