Tempus fugit

Tempus fugit

domingo, mayo 11, 2014

Els jocs. Una màquina per adoctrinar?


Des de fa poc temps els jocs produïts i creats a Estats Units tenen un doble fons una mica estrany, ja que els utilitzen per fonamentar el patriotisme i l’odi als enemics com els terroristes. Jocs com Call of Duty (Trucada del Honor) “GHOST”(Fantasma en angles), Saint Row IV etc. Tenen com a trama o historia principal una “americanada”. Per exemple en la historia de Call of Duty “Ghost” posa a Estats Units en una situació critica en la qual ha perdut una guerra, però un petit grup de soldats aconsegueix fer front al enemic i recuperar el país amb l’esperit americà. El millor es que l’enemic s’assembla als grups terroristes talibans els quals Estats Units odia.





En el joc Saint Row IV en la primera missió haurem de infiltrar-nos en una base terrorista i intentar parar una bomba nuclear. Al acabar la missió veurem com el protagonista es torna el president dels Estats Units per el seu serveix a la causa. En aquest joc hi ha una DLC (contingut extra descargable) el qual ve un vestit de el tiet Sam (Personificació del esperit americà), una arma amb els colors de la bandera i un avió en forma de àliga i amb els colors de la bandera.

 
Aquest jocs de certa manera adoctrinen als nens a pensar que el seu país fa bé en mobilitzar milions de soldats per lluitar contra la amenaça terrorista, això pot fer que en la vida real pensem que quan els Estats Units mobilitza tropes per lluitar contra els terroristes pensem que ho estan fent bé i en certa forma ens canvien la nostra forma de veure els fets des de un punt de vista que els afavoreixi. Crec que es una “fàbrica” de producció de ideals i de intent de implantar el fervor i l’amor per el seu país. 

Fet per: Oscar Espejo. Grup 4 ESO. IES Terrassa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario